Head of B2C Sales
Son tarix 16 mar 2022
Function: B2C Sales
Working schedule: standard
Deadline to apply: 15 March 2022
Your main job responsibilities:
-
To optimize and continuously monitor traditional sales channels and service points (retail, telesales, own shops)
-
To ensure sales volumes, quality and service level in order to achieve targeted KPIs
-
To support sales channels within the framework of strategic projects
-
To ensure alignment of sales channel operations and service point channels with the commercial and brand strategy
-
To optimize and develop commission schemes
-
To optimize distribution channels continuously
-
To coordinate alignment across various sales channels and service points to ensure operational and commercial efficiency and effectiveness
-
To control budget (OPEX, CAPEX), budget revisions, budget compliance and alignment
-
To develop merchandising channels
-
To develop and manage retail strategy
-
To develop and implement new digital sales channels
Your education and work experience:
-
University Degree
-
Minimum 5-7 years of work experience in retail sales channels management (Work experience in FMCG and Telecommunications is preferable)
-
At least 3 years of managerial experience
Your skills and competencies:
-
Communication skills
-
Negotiation skills
-
Commercial awareness
-
Analytical skills
-
Managerial skills
-
Knowledge of Azerbaijani and English languages (Russian language is a plus)
-
Knowledge of MS Office Programs
Applications without “Head of B2C Sales ‘’ in e-mail subject will not be considered.
Applications will be reviewed against position requirements and only shortlisted candidates will be contacted.
Funksiya: B2C satış
İş qrafiki: standart
Son müraciət tarixi: 15 Mart 2022
Sizin əsas vəzifə öhdəlikləriniz:
-
Ənənəvi satış kanallarını və xidmət nöqtələrini optimallaşdırmaq və davamlı olaraq izləmək (pərakəndə, telesatış, konseptual satış nöqtələri)
-
Təyin olunmuş hədəfələrə nail olmaq üçün satış həcmini, keyfiyyəti və xidmət səviyyəsini təmin etmək
-
Strateji layihələr çərçivəsində satış kanallarına dəstək olmaq
-
Satış kanalı əməliyyatları və xidmət nöqtəsi kanallarının kommersiya və brend strategiyası ilə uyğunlaşdırılmasını təmin etmək
-
Komissiya sxemlərini optimallaşdırmaq və inkişaf etdirmək
-
Distribyutor kanallarını davamlı olaraq optimallaşdırmaq
-
Əməliyyat və kommersiya səmərəliliyini və effektivliyini təmin etmək üçün müxtəlif satış kanalları və xidmət nöqtələri arasında uyğunlaşmanı əlaqələndirmək
-
Büdcə (OPEX, CAPEX), büdcə uyğunluğu və idarə edilməsinə nəzarət etmək
-
Merçendayzinq kanallarını inkişaf etdirmək
-
Pərakəndə satış strategiyasını hazırlamaq və idarə etmək
-
Yeni rəqəmsal satış kanallarını inkişaf etdirmək və həyata keçirmək
Sizdən tələb olunan təhsil və iş təcrübəsi:
-
Ünsiyyət bacarıqları
-
Danışıqlar apara bilmək bacarığı
-
Kommersiya anlayışına sahib olmaq
-
Analitika bacarığı
-
İdarəetmə bacarığı
-
Azərbaycan və İngilis dillərini səlis bilmək (Rus dili biliyi üstünlükdür)
-
MS Office proqramlarını bilmək
Başlıqda “Head of B2C Sales” qeyd olunmayan müraciətlər nəzərə alınmayacaqdır.
Müraciətlər vakansiyanın tələblərinə əsasən dəyərləndiriləcək və yalnız seçilmiş namizədlərlə əlaqə saxlanılacaqdır.