Azerbaijan SuperMarket
Senior Internal Control Specialist
Son tarix 29 apr 2024 - [email protected]
Location: Head Office
Department: Internal Control & Business processes
Job purpose: The Senior Internal Control Specialist is responsible for internal audit assignments, will play a key role in defining internal control requirements, guidance, and training, while deploying different types of monitoring procedures to assess the ongoing effectiveness of the company's risk and internal control systems.
Job responsibilities:
- Researches, analyzes and prepares various reports, based on audited in responsible areas
- Perform independent testing of internal controls over business processes.
- Provide input into the development of the annual risk-based Internal Control test plan.
- Conduct business process control reviews related to implementation of business process changes.
- Establish and maintain relationships with the Business Process Owners to remediate identified control weaknesses.
- Analyze information and conduct testing to detect deficient, non-existent controls, inefficiencies etc.
- Contribute to the monitoring and maintenance of an effective internal control environment.
- Present and report the result of control reviews to line manager
- Allocate of work among department employees.
Required qualifications:
- Bachelor’s degree.
- At least 2 years of relevant experience preferably in Retail industry
- Strong written and verbal communication skills to communicate with managers and business process owners.
- Critical thinking skills with the ability to solve problems independently.
- Presentation skills.
- Good organisation skills.
- Language skills - Azerbaijani, English (fluent).
- Computer skills - proficient in MS Office (Word, Excel (high level), and PowerPoint).
Interested candidates may apply for the role by sending resume to email address, mentioning "Senior İnternal Control Specialist" in theme tab. Pease note that only selected candidates will be contacted regarding next steps of recruitment process.
İşin məqsədi: Daxili Nəzarət böyük mütəxəssisi daxili audit tapşırıqlarına cavabdehdir, şirkətin risk və daxili nəzarət sistemlərinin davamlı effektivliyini qiymətləndirmək üçün müxtəlif növ monitorinq prosedurlarını tətbiq etməklə, daxili nəzarət tələblərinin müəyyən edilməsində, təlimatlandırmada və təlimlərdə əsas rol oynayacaqdır.
Öhdəliklər:
- Məsul sahələrdə yoxlanılanlar əsasında araşdırmalar aparmaq, təhlil etmək və müxtəlif hesabatlar hazırlamaq
- Biznes prosesləri üzərində daxili nəzarətin müstəqil testlərini keçirmək
- İllik riskə əsaslanan Daxili Nəzarət test planının hazırlanmasına tövhə vermək
- Biznes prosesində dəyişikliklərin həyata keçirilməsi ilə bağlı iş prosesinə nəzarət yoxlamalarını aparmaq
- Müəyyən edilmiş nəzarət zəifliklərini aradan qaldırmaq üçün Biznes Prosesi Sahibləri ilə əlaqələr qurmaq
- Çatışmazlıqları, mövcud olmayan nəzarət vasitələrini, səmərəsizliyi və s. aşkar etmək üçün məlumatı təhlil etmək və testlər keçirmək
- Effektiv daxili nəzarət mühitinin monitorinqinə və saxlanmasına töhfə vermək.
- Nəzarət yoxlamalarının nəticəsini rəhbərə təqdim etmək və hesabat vermək
- Şöbə işçiləri arasında iş bölgüsünü aparmaq.
Tələblər:
- Bakalavr dərəcəsi.
- Pərakəndə satış sahəsində ən azı 2 il müvafiq təcrübəyə üstünlük verilir
- Rəhbər şəxslər və biznes proses sahibləri ilə ünsiyyət qurmaq üçün güclü yazılı və şifahi ünsiyyət bacarıqları.
- Problemləri müstəqil həll etmək və tənqidi düşünmə bacarığı.
- Təqdimat bacarığı.
- Yaxşı təşkilatçılıq bacarığı.
- Dil bilikləri - Azərbaycan, İngilis dili (sərbəst)
- Kompüter bilikləri - MS Office (Word, Excel (yüksək səviyyə) və PowerPoint) proqramlarında sərbəst işləmək bacarığı.
Maraqlanan namizədlər email ünvanına “Daxili Nəzarət üzrə böyük mütəxəssis” başlığı ilə müraciət edə bilər.
Həmçinin bildirmək istərdik ki, işə qəbul prosesinin növbəti mərhələsi üçün yalnız seçilmiş namizədlərlə əlaqə saxlanılacaqdır.