PASHA Holding
Business Analyst (Financial & Strategic) within Bir Ecosystem
Son tarix 18 iyl 2025 - Müraciət e
PASHA Holding is seeking a highly motivated and detail-oriented individual to join Pasha Holding Ecosystem Performance Management Team as a Business Analyst. The ideal candidate will have up to 3 years of experience in financial analysis, modeling, strategic analysis, or consulting. This position offers an opportunity to be at the forefront of creating the largest B2C Ecosystem in Azerbaijan particularly focusing on E-Commerce and Fintech.
Job description:
- Conduct financial analysis and modeling to support strategic decision-making processes.
- Participate in the development and implementation of performance management activities (incl. strategic planning / modeling, budgeting, KPI setting, etc.) for strategic assets.
- Perform product analysis covering conversion retention rate and product-specific metrics.
- Collaborate with cross-functional teams, build relationships with Ecosystem companies, Data and Innovation streams, external partners, and consultants.
- Prepare reports and presentations to communicate findings, recommendations, and analytical support for senior leadership on both periodic and ad hoc basis.
- Support Ecosystem Associates in their day-to-day activities.
- Monitor results of global ecosystem, E-Com and Fintech players, identifying key trends and insights.
Experience, Competencies and Skills Required:
- Fluency in Russian is mandatory; good command of English is also required.
- Up to 3 years of experience in financial analysis, modeling, strategic analysis or consulting.
- Bachelor's degree in Finance, Economics, Business Administration or related field.
- Strong analytical skills with proficiency in Excel and PPT (Miro, SQL, Dataiku – strong advantage).
- Excellent communication and presentation skills, with the ability to convey complex concepts clearly and concisely.
- Detail-oriented with a proactive mindset and ability to prioritize tasks effectively.
- Ability to work independently as well as collaboratively within a team environment.
- Experience in E-com or Fintech sectors is a strong advantage.
How to apply:
- Interested candidates can apply by clicking the link provided in the "Apply" button.
- Attention: The candidates will go through an initial CV screening review. Those candidates ONLY who succeed based on CV screening will be contacted via email and/or phone and will be invited to interview.
PAŞA Holding Ekosistem daxilində Biznes Analitik vəzifəsini doldurmaq üçün yüksək motivasiyalı və detallara diqqət yetirən mütəxəssis axtarır. İdeal namizəd maliyyə təhlili, modelləşdirmə, Strateji təhlil və ya konsaltinq sahəsində 3 ilə qədər təcrübəyə malik olmalıdır. Bu vəzifə, elektron ticarət və fintech sahələrinə xüsusi diqqət yetirərək, Azərbaycanda ən böyük B2C ekosisteminin yaradılmasında ön sıralarda olmağa imkan verir.
İşin təsviri:
- Strateji qərar qəbul etmə prosesini dəstəkləmək üçün maliyyə təhlili və modelləşdirmənin həyata keçirilməsi;.
- Strateji aktivlər üçün fəaliyyətin idarəedilməsi prosesinin (strateji planlaşdırma / modelləşdirmə, büdcə, KPI və s.daxil olmaqla) hazırlanmasın və həyata keçirilməsində iştirak;
- Müştəri saxlama faizi və məhsulun spesifikliyini əhatə edən məhsul təhlili aparılması.
- Fərqli komandalar ilə əməkdaşlıq, ekosistem şirkətləri, Data və innovasiya istiqamətləri, xarici tərəfdaşlar və məsləhətçilərlə əlaqələrin qurulması.
- Həm dövri, həm də xüsusi sorğu əsasında rəhbərlik üçün nəticələri, tövsiyələri və analitik dəstəyi çatdırmaq üçün hesabatlar və təqdimatların hazırlanması.
- Gündəlik əsasda Ekosistem komandalsının mütəxıssislərinə dəstək.
- Qlobal ekosistem, E-kom və Fintech nəticələrinin diqqət mərkəzində saxlanılması, əsas inkişaf istiqamətlərini və tendensiyaları müəyyənləşdirməsi.
Tələb olunan Təhsil, Təcrübə və Bacarıqlar:
- Rus dilində sərbəst danışıq bacarığı mütləq tələb olunur; ingilis dili üzrə yaxşı səviyyədə bilik də vacibdir.
- Maliyyə təhlili, modelləşdirmə, strateji analiz və ya konsaltinqdə 3 ilə qədər iş təcrübəsi.
- Maliyyə, iqtisadiyyat, biznes idarəçiliyi və ya əlaqəli sahələrdə bakalavr dərəcəsi.
- Excel və PPT bilikləri ilə güclü analitik bacarıqlar (Miro, SQL, Dataiku üstünlükdür).
- Mükəmməl ünsiyyət və təqdimat bacarıqları, mürəkkəb anlayışları aydın və qısa şəkildə ifadə etmək bacarığı.
- Proaktiv düşüncə və tapşırıqları effektiv şəkildə prioritetləşdirmək bacarığı ilə detallara diqqət.
- Həm komanda həm də müstəqil işləmə bacarığı.
- E-com və ya Fintech texnologiyasında təcrübə arzu olunandır.
Müraciət etmə qaydaları:
- Maraqlanan namizədlərdən Müraciət et düyməsində qeyd olunan link vasitəsiylə müraciyyət etməsi xahiş olunur:
- Diqqət: Müraciət edən namizədlərin CV ləri seçim üçün ilkin baxışdan keçiriləcəkdir. İlkin CV seçimi zamanı qeyd edilən şərtlərə uyğun namizədlər ilə e-poçt və / və ya telefon vasitəsilə əlaqə saxlanılaraq müsahibəyə dəvət olunacaqlar.
Business Analyst within Bir Ecosystem (Analytics)
Son tarix 11 iyl 2025 Müraciət et
In this role, you will serve as a key link between insights and strategic decisions, supporting business growth through analytical thinking, financial modeling, and close collaboration with stakeholders. You will work with data analysts to translate high-level business questions into structured analysis, interpret results, and deliver actionable insights that drive Ecosystem development.
This is a unique opportunity to contribute to the growth of one of the most ambitious business Ecosystems in the region—connecting major platforms such as Birbank, PashaPay, and Umico, alongside other strategic partners.
Job description:
- Perform market and competitive research, synthesize findings, and track trends across fintech, e-commerce, and digital services.
- Support Ecosystem Development and Performance teams with analysis for business monitoring, planning, and strategic initiatives.
- Conduct product analysis, including user funnel analysis, customer cohort studies, and key lifecycle metrics (acquisition, activation, retention).
- Interpret analytical outputs and deliver clear, business-relevant insights and next-step recommendations.
- Translate strategic and operational requests from senior management into actionable analysis tasks and work closely with data analysts to ensure proper execution.
- Prepare regular and ad-hoc materials, reports, and talking points for senior leadership and cross-ecosystem committees.
- Foster collaboration across data teams, product teams, and external partners, maintaining strong working relationships across the ecosystem.
Experience, Competencies and Skills Required:
- Minimum of 2 years of professional experience
- A bachelor’s degree or higher
- Strong proficiency in Azerbaijani, Russian, and English
- Strong business acumen with finance background and analytical thinking, with a strategic approach to solving problems
- Confidence working with data and translating business needs into analytical tasks
- Basic understanding of SQL (e.g. Dataiku) or willingness to learn
- Clear communication skills, with the ability to turn complex data into actionable business insights
- Experience preparing materials for senior stakeholders and contributing to planning processes
- Familiarity with digital ecosystems, fintech, marketplaces, or product analytics is a strong advantage
How to apply:
- Interested candidates can apply by clicking the link provided in the "Apply" button.
- Attention: The candidates will go through an initial CV screening review. Those candidates ONLY who succeed based on CV screening will be contacted via email and/or phone and will be invited to interview.
Bu rolda siz strateji qərarların qəbulunda analitik dəstək göstərərək təhlil və qərarvermə prosesləri arasında əsas əlaqələndirici şəxs olacaqsınız. Vəzifəniz analitik düşüncə, maliyyə modelləşdirməsi və müxtəlif maraqlı tərəflərlə sıx əməkdaşlıq üzərində qurulacaq. Siz data analitikləri ilə birgə çalışaraq yüksək səviyyəli biznes suallarını strukturlaşdırılmış təhlillərə çevirəcək, nəticələri şərh edəcək və ekosistemin inkişafını dəstəkləyən praktik və tətbiqolunan tövsiyələr təqdim edəcəksiniz.
Bu rol, Birbank, PashaPay, Umico və digər strateji tərəfdaşları bir araya gətirən regionun ən iddialı biznes ekosistemlərindən birinin inkişafına real töhfə vermək üçün unikal bir fürsətdir.
İşin təsviri:
- Fintech, e-commerce və rəqəmsal xidmətlər sahələrində bazar və rəqib araşdırmaları aparmaq, nəticələri ümumiləşdirmək və trendləri izləmək.
- Biznesin monitorinqi, planlaşdırılması və strateji təşəbbüslər üçün Ecosystem Development və Ekosistem İnkişafı və Ekosistem Fəaliyyətinin İdarə edilməsi komandalarını analitik dəstəklə təmin etmək.
- Məhsul təhlili aparmaq, o cümlədən istifadəçi səyahəti (funnel) analizi, müştəri qrupları üzrə təhlillər və əsas həyat dövrü göstəriciləri (cəlbetmə, aktivləşdirmə, saxlama) üzrə araşdırmalar həyata keçirmək.
- Analitik nəticələri düzgün şərh edərək, biznesə uyğun və praktik tövsiyələr təqdim etmək.
- İdarə heyətindən gələn strateji və əməliyyat yönümlü sorğuları konkret analiz tapşırıqlarına çevirmək və bu tapşırıqların düzgün icrasını təmin etmək üçün data analitikləri ilə sıx əməkdaşlıq etmək.
- İdarə heyəti və ekosistem üzrə müxtəlif komitələr üçün mütəmadi və situativ hesabatlar, təqdimatlar və əsas mesajlar hazırlamaq.
- Data komandaları, məhsul komandaları və xarici tərəfdaşlarla əməkdaşlıq mühitini gücləndirmək və ekosistem daxilində güclü iş əlaqələrini qorumaq.
Tələb olunan Təhsil, Təcrübə və Bacarıqlar:
- Minimum 2 il peşəkar iş təcrübəsi
- Bakalavr dərəcəsi və ya daha yüksək akademik təhsil
- Azərbaycan, rus və ingilis dillərində yüksək səviyyədə yazılı və şifahi ünsiyyət bacarığı
- Güclü biznes təfəkkürü, maliyyə bilikləri və analitik düşüncə, problemlərin həllinə strateji yanaşma
- Data ilə işləməkdə rahatlıq və biznes tələblərini analitik tapşırıqlara çevirmək bacarığı
- SQL üzrə ilkin biliklər (məsələn, Dataiku) və ya bu sahədə öyrənməyə həvəs
- Mürəkkəb məlumatları sadə və praktik biznes təhlilinə çevirmək bacarığı və aydın kommunikasiya qabiliyyəti
- İdarə heyəti üçün materiallar hazırlamaq və planlaşdırma proseslərində iştirak etmək təcrübəsi
- Rəqəmsal ekosistemlər, fintech, marketplace və ya məhsul analitikası sahəsində məlumatlılıq üstünlük hesab olunur
Müraciət etmə qaydaları:
- Maraqlanan namizədlərdən Müraciət et düyməsində qeyd olunan link vasitəsiylə müraciyyət etməsi xahiş olunur:
- Diqqət: Müraciət edən namizədlərin CV ləri seçim üçün ilkin baxışdan keçiriləcəkdir. İlkin CV seçimi zamanı qeyd edilən şərtlərə uyğun namizədlər ilə e-poçt və / və ya telefon vasitəsilə əlaqə saxlanılaraq müsahibəyə dəvət olunacaqlar.
HR Manager (for Group Audit Team)
Son tarix 17 iyl 2025 Müraciət et
The HR Manager (for Group Audit Team) will collaborate with the audit teams, managers, and key stakeholders of the Group’s Strategic Assets in companies within the financial sector (Kapital Bank, PASHA Bank, PASHA Insurance, PASHA Life Insurance, PBG, PBT, ITEC, PASHA Pay, Umico) (with over 100 employees) to enhance organizational and human skills. Key responsibilities include talent acquisition, performance management, training and development, and budget oversight (salaries, training, travel). Acting as a strategic advisor, the HR Manager will align HR practices with the Group’s Audit objectives and ensure effective communication with HR teams, suppliers, and management.
Job description:
Recruitment and Onboarding
- Oversee the acquisition of talent for Financial Sector Strategic Assets (SA) based on the annual recruitment plan.
- Develop and implement digital recruitment strategies to enhance efficiency and candidate experience.
- Implement a targeted recruitment process in line with departmental needs by presenting detailed job descriptions and forecasting resource requirements.
Rotation
- Identify and implement rotation opportunities that support employee development and organizational goals in collaboration with Internal Audit (IA) leaders.
Performance Management
- Develop, review, and implement Performance Management Policies for internal auditors, ensuring alignment with HR processes.
- Manage the identification, monitoring, and evaluation processes of Key Performance Indicators (KPIs) during the annual Performance Management cycle.
- Ensure compliance with KPI standards, review updates, and ensure timely and effective performance evaluations.
- Design and implement the incentive model, manage evaluation and compensation processes.
- Coach managers and supervisors in setting performance standards, conducting evaluations, and leading effective performance discussions.
Training and Development
- Develop tailored training approaches for internal auditors at various levels and specialties, including IT auditors.
- Manage the Annual Development Plan, coordinate negotiations with suppliers, and oversee contract and payment formalities.
- Organize international exchange programs for knowledge sharing and foster a culture of continuous learning through knowledge-sharing sessions.
Talent Management
- Oversee and implement succession plans by identifying gaps in management and reviewing progress.
- Support mentoring, coaching, job rotation, and leadership programs for internal auditors at various levels.
- Implement talent review processes to identify high-potential employees and assess high performers.
Compensation and Benefits
- Manage reward systems related to annual performance evaluations in compliance with incentive model requirements.
- Analyze salaries, compare compensation and benefits packages according to market and industry standards.
- Regularly update evaluation matrices, bonus structures, and reward systems to maintain competitiveness.
HR Operations
- Ensure audit teams comply with the holding company's operational model and policies.
- Act as the primary HR point of contact for policy and HR-related queries, providing guidance.
- Regularly review and update job descriptions, frameworks, and policies.
- Support HR and Audit Committees in decision-making regarding employee matters (appointments, terminations, promotions, rewards).
Experience, Competencies and Skills Required:
- Bachelor’s degree in Human Resources, Business Management, or a related field.
- Advanced certifications in areas such as CIPD or SHRM are highly desirable.
- Proficiency in English, Russian, and Turkish.
- Experience with MS Office applications, as well as platforms like SAP and SuccessFactors.
- Familiarity with LinkedIn, recruitment platforms, Coursera, and other training platforms.
- Strong understanding of labor legislation and the Central Bank’s requirements for internal auditors.
- In-depth knowledge of internal audit characteristics and local financial sector networks for sourcing high talent.
- Skills in researching tools for market and talent data analysis.
- Minimum of 5 years of experience in HR, with a focus on policy and framework development.
- Advanced experience in recruitment, performance management, talent development, and employee engagement.
- Ability to manage complex HR processes across multiple organizations.
How to apply:
- Interested candidates can apply by clicking the link provided in the "Apply" button.
- Attention: The candidates will go through initial CV screening review. Those candidates ONLY who succeeds based on CV screening will be contacted via email and/or phone and will be invited to interview.
Senior HR Specialist (Performance Management and Development)
Son tarix 17 iyl 2025 Müraciət et
PASHA Holding is seeking experienced candidates for the position of Senior HR Specialist, focusing on Performance Management and Development.
Job description
- Develop and implement performance management policy and procedure to drive employee performance and organizational effectiveness;
- Design and execute performance evaluation systems, including goal setting, performance measurement, and feedback mechanisms;
- Provide guidance and support to managers in conducting performance reviews and establishing performance improvement plans;
- Identify learning and development needs of employees and assist in developing Individual Development Plans;
- Develop and maintain performance dashboards and reports to track and communicate performance results to stakeholders;
- Stay updated on industry trends and best practices in performance management and recommend enhancements to the performance management process;
Education, Experience and Skills Required
- Bachelor's degree preferebly in Human Resources, Business Administration, or a related field. Master's degree is a plus;
- Minimum 3 years’ experience in HR, with a focus on performance management, learning and development;
- Strong understanding of performance management concepts, methodologies, and best practices;
- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to effectively collaborate with stakeholders at all levels;
- Strong project management skills, including the ability to prioritize tasks, manage timelines, and drive results;
- Proficiency in using performance management software and tools, experience in SAP Success Factor module is a plus;
- Working knowledge of MS Suite;
- Professional certifications in performance management or related fields are a plus;
- Fluency in Azerbaijani,English and Russian;
How to apply
Interested candidates are requested submit application form via the link in the Apply for job button.
Attention: The candidates will go through initial CV screening and ONLY selected candidates will be contacted via email and/or phone and will be invited to interview.
Group Audit Manager
Son tarix 17 iyl 2025 Müraciət et
PASHA Holding invites experienced candidates to apply for the position of Audit Manager within the Group Audit Department. The Audit Manager will play a critical role in formulating and executing the Group Audit Strategy, ensuring the integrity and effectiveness of our internal audit processes.
Job description:
- Participate in the formulation and execution of a three-year Group Audit Strategy, ensuring alignment across financial sector companies.
- Establish and monitor the implementation of unified audit policies and procedures for Internal Audit Departments (IADs) within Strategic Assets.
- Manage and execute the Quality Assurance and Improvement Program (QAIP) for internal audits, including both internal and external assessments.
- Assist Audit Committees in compliance activities, including preparation of charters and agendas, and regular reporting (internal and external).
- Review and confirm the accuracy and timeliness of audit engagement reports by IADs of Strategic Assets, and oversee annual audit plans and findings.
- Facilitate collaboration between internal and external audit functions to minimize duplication and enhance coverage.
- Conduct audit engagements in Strategic Assets;
- Provide training and support to internal auditors to enhance their skills and knowledge.
Experience, Competencies and Skills Required:
- Minimum of 5 years of total work experience, with at least 3 years in an audit function, preferably in the financial sector.
- Graduate degree in a relevant field required.
- Professional certifications such as CIA or ACCA are highly desirable.
- Fluency in English is required; proficiency in Russian and Turkish is preferred.
- Proficient in MS Office; familiarity with data analytics and automated audit tools is a plus.
- Strong analytical, communication, and conflict management skills.
How to apply:
- Interested candidates can apply by clicking the link provided in the "Apply" button.
- Attention: The candidates will go through initial CV screening review. Those candidates ONLY who succeeds based on CV screening will be contacted via email and/or phone and will be invited to interview
Business Analyst (Group Corporate Banking and Insurance)
Son tarix 17 iyl 2025 Müraciət et
Business Analyst in the Group Corporate Banking and Insurance department will help to connect data insights with important business decisions. This role involves analyzing financial information, assessing products, and building relationships with stakeholders.
Job description:
- Create periodic and ad hoc reports, presentations, and materials for senior leadership that clearly communicate insights and analyses.
- Develop comprehensive reports for corporate banking and insurance committees, including presentations and concise analytical summaries.
- Provide analytical support to Corporate Banking and Insurance Leads and Senior Leads in their daily operations.
- Assist the Director of Corporate Banking and Insurance department with daily tasks, helping to streamline processes and enhance operational efficiency.
- Conduct detailed financial analysis, including financial modeling, sensitivity analysis, and scenario planning to evaluate potential outcomes.
- Analyze performance data, research papers, and presentations to extract actionable insights that inform strategic decisions.
- Provide support for budgeting, strategic planning, and the business planning process by delivering necessary analytical assistance.
- Perform periodic research on key business areas, summarizing findings and sharing them with stakeholders to support decision-making.
Experience, Competencies and Skills Required:
- A bachelor’s degree in finance, Economics, Accounting, or a related field.
- A graduate degree (Master or PhD) or professional certifications (CFA, FRM, etc.) is a plus.
- Up to 3 years of experience in financial analysis, modeling, strategic analysis or consulting. Industry-specific experience in the banking and insurance sectors is preferred.
- Strong analytical skills with a focus on financial analysis and modeling, strong problem-solving and decision-making abilities
- Proficiency in Excel and data analytics tools (DataIKU/ Tableau/ PowerBI)
- Knowledge of banking and insurance regulations, and ability to stay updated on regulatory changes.
- Excellent communication skills, both verbal and written.
- Ability to work independently and in a team environment.
- Fluency in Azeri, Russian, and English is essential.
How to apply:
Interested cadidates are requested to submit application form via the libk in the Apply for job button.
Attention: The candidates will go through initial CV screening review. Those candidates ONLY who succeeds based on CV screening will be contacted via email and/or phone and will be invited to interview.