VAKANSİYA 1.
Job description:
PASHA Bank is looking for a Product Owner (Data Analytic) who will be responsible for end-to-end development of advanced analytics products (Cross-selling, Risk monitoring and other). PO is defining, managing, and negotiating the scope of the project and product workflow roadmap.
Statement of duties
Managing a cross-functional team
• Strategic development and execution of the product development roadmap
• Detailed planning (incl. schedules, deadlines and key milestones) and resource allocation for analytical projects
• Build and maintain a prioritized product backlog and clearly communicate the requirements to the key Stakeholders
• Support team recruitment and development
Building analytics models
• Communicate with the Members of the Executive Board: understand, translate and map strategic priorities into analytical projects
• Facilitate solutions across the organization; work with legal, risk, operations, design and technology teams to prioritize and deliver advanced analytics solutions
• Follow change management procedures to deploy new software, features, and enhancements
• Gather market intelligence and identify opportunities to improve product competitiveness and increase its usage
• End-to-End ownership for the Cross-selling/ Risk monitoring solutions, its ongoing refinement and development towards better performance
• Collaborate with the Agile Coach to ensure successful agile ceremonies: sprint-planning, demos, retrospectives, etc.
• Provide direction on the development, testing, and refinement of UXprototypes in an Agile environment
Knowledge, experience and skills required:
• Bachelor's/Master's degree in quantitative (desirably) or management discipline
• 2+ years of professional experience in banks or other financial institutions
• 2+ years of experience in product development (desirably -building digital products with Agile methodology)
• 2+ years of professional experience in managing a cross-functional product team (setting tasks, organizing and scheduling work, building and developing the team)
• Successfully completed advanced analytics projects
• Knowledge of machine learning and statistical techniques and strong understanding of their business usage
• Understanding of broad banking issues and analytics usage in banking
• Understanding of business finance (management accounting, financial analysis, and credit risks)
• Strong communication, problem-solving, analytical, decision-making and leadership skills
• Ability to build strong collaborative business relationships
• Entrepreneurial mindset, with a focus on delivering customer and business value
• Excellent written and verbal communication skills for coordinating across teams
• Fluent in Azerbaijani and English, both verbal and written
Candidates are requested to send their Application Forms/CVs to [email protected] until December 06, 2020, Please indicate the name of the position (PO Data Analytic) you are applying for in the subject line of the email. Otherwise, the candidacy will not be considered in the review process of the applications collected.
Please be advised that only shortlisted candidates will be invited to the further stages of the recruitment process.
VAKANSİYA 2.
Department: Kiçik və Orta Sahibkarlıq Bankçılığı
Şöbə: Satış
Vəzifə: Müştəri Meneceri
İş barədə məlumat :
Müştəri Meneceri müştərilərin biznesinə, ehtiyaclarına, risklərin idarə edilməsinə və qiymət təklifinə (həm Müştəri, həm də Bank üçün) diqqət yetirərək, maliyyə məsləhətləri və maliyyə xidmətləri göstərərək müştərilərin portfelini artırıb idarə etməlidir.
Cari Kiçik və Orta Sahibkarlıq seqmentinə gəlirləri ildə 8 milyon manat olan müştərilər daxildir. Kiçik və Orta Sahibkarlıq seqmentinə təqdim edilən əsas xidmətlərinə daxildir: borc maliyyələşdirilməsi, faktoring, ticarətin maliyyələşdirilməsi, pul və hesablaşma xidmətləri.
Vəzifə öhdəlikləri :
- Müştərilərin portfelini idarə etmək, müştəri üçün əsas təmas nöqtəsi və əsas maliyyə məsləhətçisi olmaq
- Yeni müştərilərin axtarılması, mövcud əlaqələrin saxlanılması və möhkəmlənməsi, müştəri məmnuniyyətinin təmin edilməsi və yaxşı müştəri münasibətləri yaradılması.
- Müştərinin maliyyə və əməliyyat strategiyalarını təhlil etmək və müştərinin təcili və uzunmüddətli ehtiyaclarını ödəmək üçün maliyyə xidmətləri təklif etmək
- Müştərilərə məhsulların və xidmətlərin haqqında məlumatların effektiv çatdırılması üçün aidiyyati strukturlarla daimi əlaqədə olmaq.
- Bankın məhsullarını Kiçik və Orta Sahibkarlıq seqmentinə satmaq, müştəri bazasını idarə edib və genişləndirməyi üçün imkanların axtarışı
- Müştərilərin maliyyəşdirilmə müraciətlərini təmin etmək üçün ilkin maliyyə təhlilini aparmaq və kredit analitikləri ilə səmərəli əməkdaşlıq
- Prosedurlara müvafiq olaraq, müştərilərin kredit müraciətlərini kredit komitəsində təqdim etmək
- Müştərilərin portfelinin yüksək gəlirliliyini və artırılmasını təmin etmək
Tələb olunan ixtisas və bacarıqlar:
- Maliiyyə, İqtisadiyyat və ya Bankçılıq üzrə Bakalavr ya müvafiq sahədə bakalavr dərəcəsi
- Yüksək kommunikasiya və danışıqların aparılması bacarıqları
- Korporativ Bankçılıq( kreditin təhlili və satış) sahəsində 1-3 illik təcrübə
- Azərbaycan dili – səlis
- İngilis və rus dili – yaxşı
Göstərilən tələblərə cavab verən namizədlər öz CV-lərini 13 Dekabr 2020-ci il tarixinədək [email protected] elektron ünvanına göndərə bilərlər.Məktubun mövzu hissəsində müraciət edilən vəzifə adının “SME RM” şəklində göstərilməsi xahiş edilir. Əks təqdirdə, müraciətiniz nəzərdən qaça bilər. Işə qəbul prosesinin növbəti mərhələsi üçün yalnız seçilmiş namizədlərlə əlaqə saxlanılacaq.
Role
Execute sales, service and relationship strategies to support growth and retention of SME Customers.
The Relationship Manager (RM) manages a portfolio of Clients and building relationships by providing financial advice and services with a focus on client’s business specific, needs, risk management and value proposition (for both, Client and Bank).
Current SME segment includes those clients with revenues up to 8 million AZN annually. Core services are being provided to SME segment are:debt finance, factoring, trade finance, cash and settlement services.
Responsabilities
- Managing a portfolio of clients and being the primary point of contact and key financial advisor for the client.
- Prospecting new businesses, retaining and deepening existing relationships, ensuring customer service satisfaction and good client relationships.
- Analyzes the client & financial and operating strategies and recommends financial services to best meet the client & immediate and long-term needs.
- Leading, directing and coordinating key stakeholders in the effective delivery of products and services to clients.
- Responsible for sales targets achievement by selling Bank’s products to SME Banking segment and managing client relationships, customer base, seeking opportunities for its extension.
- Pre – underwriting of clients’ requests for financing (credit risk management) and providing efficient collaboration with credit analysts.
- Presentation of business case to respective credit committees according to the procedures.
- Ensuring Clients’ portfolio high – level profitability and prospecting ways for its increasing.
Required qualifications & skills:
- Bachelor Degree in Finance, Economics, Banking or relevant field.
- High level of communication skills.
- Able to provide highly professional customer service.
- Good negotiation skills.
- 1-3 year of experience in business banking (both sales and credit analysis) is highly preferred.
- Fluency in Azerbaijani is a must.
- Good in English and/or Russian.
Candidates are requested to send their Application Forms/CVs to [email protected] until December 13, 2020, Please indicate the name of the position (SME RM) you are applying for in the subject line of the email. Otherwise, the candidacy will not be considered in the review process of the applications collected. Please be advised that only shortlisted candidates will be invited to the further stages of the recruitment process.