Head of Financial Control
Son tarix 28 yan 2022
Job description:
-
Exciting opportunity to join OBA finance team as Head of Financial Control.
-
The role is mainly responsible for overseeing accounting processes and preparation/reporting of financial statements (as a department).
-
The role will report into CFO.
-
Main stakeholders will be Chief Accountant and Head of Business Control (both reporting into CFO) in OBA Business.
-
Besides, He/She will closely work with Group Financial Controller and Internal Audit team.
Main responsibilities:
-
Prepare set of financial statements (P/L, BS and CF) and report on main financial KPIs
-
Identify the use of accounts and maintain chart of accounts on continues basis
-
Own Month End Closing process and make sure the process is complete every month within the deadline
-
Make sure transactions are booked as per IFRS and company specific standards
-
Continues review of completeness of accounting entries and correct deviations
-
Make sure account balances are correct
-
Identify reasons for unusual expenses and changes in expense dynamics
-
Improve accounting and reporting processes.
-
Make sure proper documentation in accounting is in place
-
Prepare accounting policies and procedures
-
Arrange work with Internal Audit. Ensure review and implementation of their recommendations
-
Arrange work with External Audit. Respond to enquiries.
Requirements:
-
Higher education in accounting/finance and be qualified accountant (ACCA/CIMA/CPA)
-
3-5 years of financial control/reporting experience in a large organization is a must.
-
Prior Big4 audit experience would be a plus.
-
Excellent excel skills.
-
Highly organized individual, being able to set priorities and deliver within tight deadlines
-
Outstanding management and relationship skills
Work schedule:
-
Working hours: 09:00 – 18:00;
-
Lunch break: 13:00-14:00
-
Saturday and Sunday are non-working days.
Candidates who meet the above requirements are asked to send their CVs with “Head of Financial Control” in the subject line.
Note: Only eligible candidates will be contacted - [email protected].
İnsan Resursları Biznes Tərəfdaş
Son tarix 28 yan 2022
Namizədə dair tələblər:
-
Təhsil: Ali təhsil (İqtisadiyyat və ya İnsan resursları sahəsində)
-
Yaş: 23-35;
-
Müvafiq sahədə minimum 1 il iş təcrübəsi
-
Azərbaycan Respublikasının Əmək Məcəlləsi bilikləri
-
İşə qəbul müsahibələrinin aparılması bacarığı
-
MS Office kompüter proqramlarından istifadə etmək bacarığı
-
Şəxsi avtomobil olması arzuolunandır
Vəzifə öhdəlikləri:
-
Ümumilikdə işə qəbul və yerləşdirmə işinin (vakansiyalar üzrə namizədlərin tapılması, müsahibələrin aparılması, namizəd haqqında üst rəhbəri ilə birgə işə qəbul barədə qərar vermək) təşkil olunması;
-
Müsahibə nəticələri barədə namizədlərin xəbərdar edilməsi;
-
İşə qəbul hesabatlarının hazırlanması;
-
İşəgötürən-işçi münasibətlərinin tənzimlənməsində iştirak etmək.
İş qrafiki:
-
İş saatları 09:00 – 18:00;
-
Nahar fasiləsi: 13:00-14:00
-
Şənbə və Bazar istirahət günü.
-
Əmək haqqı: Müsahibə əsasında təyin olunur.
Göstərilən tələblərə cavab verən namizədlərdən CV-lərini mövzu (subject) hissəsinə ərazini və “İnsan Resursları Biznes Tərəfdaş" yazaraq göndərmələri xahiş olunur.
Qeyd: Yalnız tələblərə uyğun namizədlərlə əlaqə saxlanılacaqdır ([email protected]).