Azerbaijan SuperMarket
Supply Chain Planning & Forecasting Manager
Son tarix 03 iyl 2022 - [email protected]
Location: Distribution Center
Direct Reports: Supply Chain Director
Purpose of Role:
The Supply Chain Planning & Forecasting Manager contributes by optimally serving demand and enabling profitable sales growth across markets and channels by driving and providing input to store buying process. The role will provide top-down input to store demand planning, based on a supply perspective. The role will run rolling follow ups of stock level forecast and buying with all stake holders (in region and in business units). The role will set stock management strategies, e.g. sale and rolling stock management actions.
Job Responsibilities:
- Supervise production & material planning team.
- Oversee daily activities of the team and provide guidance as needed.
- Work with management, inventory, supply chain and sales teams in planning operations.
- Identify demand forecast risks and develop effective mitigation plans.
- Develop a demand plan based on business trends and demand patterns.
- Analyze and troubleshoot demand-related issues in a timely and accurate manner.
- Develop annual budgets and cost-effectiveness initiatives.
- Maintain training materials and organize training for team members.
- Follow and enforce company rules and regulations.
- Develop routine demand related reports for management.
- Schedule forecast review meetings with management on a regular basis.
- Maintain demand planning processes to improve forecast accuracy.
- Work with team to plan, coordinate and execute demand planning activities.
- Update forecasts for new products, seasonal products, discounts, promotions.
- Coordinate with the inventory team to monitor and maintain optimal inventory levels
Requirements to candidate:
- Bachelor’s degree or any equivalent professional qualification.
- Certification in Supply Chain Management is preferable.
- Minimum 5+ years of experience in the similar role in fast-paced manufacturing organizations.
- Ability to interact with different levels of management.
- Team player with good communication skills.
- Ability to operate in a cross-departmental multicultural environment.
- A self-motivated person who displays initiative and creativity in problem-solving.
- A positive attitude with a proactive approach.
- Good time management skills and ability to work under pressure.
- Strong change management capabilities using influencing and conflict resolution abilities.
- Must be able to demonstrate strong leadership, people management & influencing skills.
Interested candidates may apply for the role by sending resume to email address, mentioning "Supply Chain Planning & Forecasting Manager" in theme tab.
Pease note that only selected candidates will be contacted regarding next steps of recruitment process.
Azerbaijan SuperMarket
İnsan Resursları üzrə Böyük Mütəxəssis
Son tarix 03 iyl 2022 - [email protected]
Vəzifə öhdəlikləri:
- İşçilərin Əmək qanunvericiliyinə əsasən şəxsi işlərin formalaşdırılması və qeydiyyatının aparılması, işə qəbul edilməsi, xitam verilməsi, bir iş yerindən başqasına keçirilməsi, vəzifədə irəli çəkilməsi, müvafiq əmrlərin yazılması, elektron Hökumət Portalına daxil edilməsi (1C və EMAS);
- Xəstəlik vərəqəsi, analıq və sosial məzuniyyətlərlə bağlı olan işlərin icra edilməsi (Xəstəlik vərəqəsi və protokol);
- Vəzifə təlimatlarının hazırlanması;
- İş vaxtının rejiminə riayət etmək üçün işçilərin gündəlik davamiyyət cədvəllərində qeydlərin aparılmasına nəzarət etmək və ayın sonunda tam məlumatın təqdim olunması;
- Məzuniyyət qrafiklərinin tərtib edilməsi, işçilərə məzuniyyətlərin verilməsi uçotunun aparılması, verilən məzuniyyətlərin cədvəl üzrə istifadə edilməsinə nəzarət edilməsi;
- Kadr sənədləşməsinə mütəmadi nəzarət, Kargüzarlıq qaydalarına əsasən sənədlərin qeydiyyatının və saxlanılmasının təşkil edilməsi;
- İş fəaliyyəti ilə bağlı vaxtaşırı birbaşa rəhbərə hesabat hazırlayıb təqdim edilməsi; Kadrlar üzrə hesabatların tərtib edilməsi;
- Dövlət Əmək Müfəttişliyi tərəfindən daxil olan şikayət məktublarına baxılması, lazım olan sənədlərin hazırlanması və cavablandırılması;
- İş yerində baş vermiş bədbəxt hadisələrin araşdırılması, sənədlərin toplanması və bununla bağlı məsələlərin həll edilməsi;
- İşçilərin tibbi yoxlamadan (obliqat kabinet) keçirilməsinin təşkilinə nəzarət edilməsi;
- Ezamiyyət sənədlərinin rəsmiləşdirilməsi;
- Əmək Qanunvericiliyində nəzərdə tutulmuş qaydaların təşkilində nəzarətin edilməsi.
Namizədə dair tələblər:
- Ali təhsil;
- Müvafiq sahədə ən azı 3 illik iş təcrübəsi;
- Əmək qanunvericiliyi üzrə yüksək biliklər;
- MS Office proqramları üzrə biliklər;
- Analitik düşünmə qabiliyyətinə malik olmaq;
- İnsan resurslarının idarəolunması, funksiyaları, prosedurları haqqında biliyə sahib olmaq;
- Problemləri həll etmə bacarığı.
Maraqlanan namizədlər email ünvanına “İnsan Resursları üzrə Böyük Mütəxəssis” başlığı ilə müraciət edə bilər.
Həmçinin bildirmək istərdik ki, işə qəbul prosesinin növbəti mərhələsi üçün yalnız seçilmiş namizədlərlə əlaqə saxlanılacaqdır.