Belarusiyada tanınmış LWO şirkəti Azərbaycanın bank sektoruna da daxil olub. Bu sektorda müxtəlif xidmətlər göstərən şirkətin 3 rəsmisi LWO Beynəlxalq Layihələr Meneceri Alexey Taleyko, Uzaq bank kanallarının inkişafı üzrə direktor müavini Dmitri Belsky və LWO-nun kommersiya direktoru Sergey Slesarev FED.az-a müsahibə verib.
Alexey Taleyko, LWO Beynəlxalq Layihələr Meneceri: Biz "Minimum istifadəçi hərəkəti tələb edən unikal bir həll yaratdıq."
- Ötən 2018-ci il Azərbaycanın bank sektoru üçün uğurlu hesab edilə bilər. Ölkədə bankların sabitləşməsi və kreditləşmənin artması oldu. Həm də kadr artımının tendensiyası müşahidə edildi. Bank xidmətlərinin rəqəmsallaşdırılması mövzusu isə davam edir. Banklar bu sahəni fəal şəkildə inkişaf etdirir . LWO, Belarus bazarında bank sektorunda və dövlət sektorunda uğurlu İT həlləri ilə tanınır. Bu yaxınlarda bir Azərbaycan bankının rəqəmsallaşdırılması ilə bağlı bir layihə həyata keçirdik. Bu, əməkdaşlığın ilk təcrübəsidir .
- Azərbaycan banklarında həyata keçirilən layihənin maraqlı tərəfi nədir?
- Mənim üçün layihə funksionallıq, dizayn və performans baxımından maraqlı idi. Dizayn baxımından bankla birlikdə istifadəçinin tələb olunan seçimi yerinə yetirməsi üçün minimum sayda hərəkət tələb edən unikal bir həll yaratdıq. Fəaliyyət tərəfində, yeni xidmətlər ilə tez bir zamanda birləşmə imkanı olan tam hüquqlu bir rəqəmsal platforma yaradıldı. Bankla birlikdə "İşçilərin iş yeri" ayrıca bir modul hazırlayıb tətbiq etdilər.
- Belarus proqramının tətbiqi ilə bank müştəriləri üçün hansı imkanlar ortaya çıxdı?
- Müştərilərə 24/7/365 bankla uzaqdan onlayn qarşılıqlı əlaqə imkanı verilir. Hüquqi şəxslər, fərdi sahibkarlar və fiziki şəxslər yalnız sistemin brauzer versiyasını deyil, eyni dərəcədə oxşar funksiyaya sahib mobil versiyasını da tam istifadə etmək imkanına malikdirlər. Müştərinin yerinə yetirdiyi avtomatlaşdırılmış və sadələşdirilmiş əsas proseslər, asanlıqla səhv etmədən mürəkkəb ödənişlər yaratmağa imkan verir.
- Təklif olunan həllərin unikallığı nədədir?
- Əvvəlcə bank müştəriləri ilə onlayn qarşılıqlı fəaliyyət göstərmək üçün tam hüquqlu bir RBS platforması aldı. İkincisi, müasir texnoloji yığının istifadəsi sistemin sürətini və stres müqavimətini əhəmiyyətli dərəcədə yaxşılaşdırdı. Sistemdə bank işçiləri üçün tam hüquqlu bir modul mövcuddur və bu, mövcud iş proseslərini optimallaşdırmağa imkan verir.
- Mobil bankçılıq, internet bankçılıq - bu gün bütün bunlar heç kim üçün təəccüblü deyil. Azərbaycanda banklar üçün hansı yeniliyi sadalaya bilərsiz, hansı ki, burada asanlıqla tətbiq etmək mümkün olsun.
- Sistemlərimizdə bənzərsiz bir funksionallıqın tətbiqi ilə bağlı Azərbaycandakı tərəfdaşlarımızla daim əlaqə saxlayırıq. Ancaq bir sıra layihələr üçün NDA tələbləri ilə məhdudlaşırıq. Əsas tendensiyalardan "korporativ" (bankdaxili) mobil tətbiqetmələrin inkişafını, müştərilərin onlayn qarşılıqlı fəaliyyətinin tərcüməsini, tam hüquqlu rəqəmsal bankın yaradılmasını sadalaya bilərəm.
Dmitri Belsky, LWO üçün uzaq bank kanallarının inkişafı üzrə direktor müavini : "Həm bank, həm də müştəri üçün RB sistemi iqtisadi cəhətdən səmərəli qarşılıqlı əlaqə formasıdır"
- Dmitri, sizin bank sektorunda geniş təcrübəniz var. Ümumiyyətlə bizə deyin, RBS sistemləri nədir ?
- Uzaq bir bank sistemi, bankın müştəriləri ilə uzaqdan qarşılıqlı əlaqəsi üçün bir rəqəmsal kanaldır ki, bunun sayəsində müştərilər hesablarına nəzarət edir, bankla elektron sənədlər və mesajlar mübadiləsi aparır, əməliyyatlar aparır, bank məhsullarını və xidmətlərini bankın ofisini ziyarət etmədən uzaqdan qəbul edir və istifadə edir. Bu gün, RBS sistemləri, maliyyə məhsulları və xidmətlərinə gündə 24 saat, həftədə 7 gün, ildə 365 gün onlayn olaraq təmin edildikdə, bankla texnoloji, rahat və sərfəli bir əlaqə formasıdır. Müasir RBS sistemləri rəqəmsal bankçılığın ayrılmaz hissəsinə çevrilmişdir.
- RBS sistemləri bankirlər və müştərilər üçün necə faydalıdır?
- Hamımız vaxtımızı dəyərləndiririk və hamımız daha çox pul qazanmaq və daha az xərcləmək istəyirik. Həm bank, həm də müştəri üçün DBO sistemi kimi, bu, hər iki tərəfə qısa müddətdə və minimal xərclə müxtəlif vəzifələri həll etməyə imkan verən səmərəli qarşılıqlı əlaqə formasıdır. Yüksək keyfiyyətli uzaqdan xidmətin mövcudluğu banklara bazarda uğurla rəqabət aparmaq, səmərəliliyini artırmaq və rəqəmsal kanallardan istifadə edərkən xərcləri demək olar ki, 5 dəfə azalan yeni müştərilərin davamlı axınını təmin etməyə imkan verir. Rəqəmsal kanallardan istifadə etməyi üstün edən müştərilər xərcləri 30-35% azaltdıqlarını deyirlər.
- Belarusiya və Azərbaycanda bankların rəqəmsallaşdırılmasında fərqlər varmı?
- Azərbaycan bankları ilə qarşılıqlı əlaqə prosesində müştəri ilə uzaqdan əlaqə qurarkən elektron rəqəmsal imzadan da istifadə edildiyi zaman ümumi iş prinsiplərinin oxşarlığını görürük. Eyni zamanda, bir mobil telefonda mobil EDS - EDS-lərin bir SİM kartda populyarlığı Azərbaycanda daha yüksəkdir. Elektron rəqəmsal imza alətlərindən istifadə etmədən çoxfaktorlu identifikasiyadan istifadə etməyə də öyrəşmişik. Biz görürük ki, Azərbaycan bankları müştərilərlə uzaqdan qarşılıqlı əlaqə kanallarını da uğurla inkişaf etdirir, ödəniş xidmətləri yaxşılaşdırır və istifadəçi bir bank məhsulunu onlayn olaraq təqdim edə biləcəyi zaman ödəməyən xidmətlərin siyahısını genişləndirir.
Maraqlıdır ki, banklarımız müştərilərin ödəniş tapşırıqlarını emal etmək, eləcə də elektron sənədlərin arxivindən istifadə etmək üçün avtomatlaşdırılmış xidmətləri təqdim etmişdir. Bütün bunlar müştərilərin sənədlərinin işlənməsi vaxtını azaldır və demək olar ki, tamamilə sənədsiz iş prosesinə keçməyə imkan verir.
Sergey Slesarev, LWO-nun kommersiya direktoru: "Azərbaycan bazarında, Belarusiyada hazırlanan İT məhsul yüksək səviyyəli bir markadır"
- Sergey, Azərbaycanda LWO şirkəti bazarı üçün yeni bir layihəni necə qiymətləndirirsiniz?
- Bu layihə, şübhəsiz ki, uğurdur. Baxmayaraq ki, icra zamanı müəyyən çətinliklərlə üzləşirik. Müştəri ilə ortaq dil tapa bildik və məhsulumuzu Azərbaycan həqiqətlərinə uyğunlaşdırdıq.
- Vahid rabitə mühiti: bank saytı, internet bankçılıq, mobil tətbiqetmə. Azərbaycanın maliyyə strukturları bu kimi təkliflərə maraq göstərirmi?
- Bakıdakı maliyyə strukturları yalnız maraq göstərmir, həm də fəal əməkdaşlığa hazırdırlar. Tərəfdaşlarımızla ünsiyyət təklif etdiyimiz proqram paketlərinin bazarda tələb olduğunu göstərir. -Azərbaycanda müasir bir rəqəmsal bank həyata keçirməyə imkan verən təcrübə və məhsullarımız, texnologiyalarımız var.
- Əməkdaşlığa başlamazdan əvvəl, ehtimal ki, uzunmüddətli qarşılıqlı fəaliyyətin imkanlarını və perspektivlərini təhlil etdiniz. Sizin fikrinizcə, şirkətinizin təklif etdiyi həllər azərbaycanlı tərəfdaşlar tərəfindən nə qədər tələb oluna bilər?
- LWO məhsulları ən tələbkar müştərinin ehtiyaclarına yüksək dərəcədə uyğunlaşma səviyyəsinə malikdir. Layihənin müəyyən bir mərhələsində bütün istək və fikirləri özündə cəmləşdirərək bankın işini məhdudlaşdırmamaq qərarına gəldik. Azərbaycan bazarındakı İT həllərimizin ilk müştəriləri ilə istifadə etdiyimiz yanaşma özünü tamamilə doğruldub. Tələbat haqqında danışırıqsa, süni intellektlə əlaqəli məhsullarımız (məsələn, neyron şəbəkəsi prinsipləri əsasında qurulmuş qol), uzaq bank kanalları, bazar və bir sıra digər həllər xüsusi maraq doğurur.
- LWO Belarusiyada təkcə bank sektorundakı layihələri ilə deyil, həm də dövlət sektorundakı tanınır. Zəhmət olmasa ölkənizdə etdiyiniz layihələr barədə də danışın.?
- Ölkəmizdə onlarla böyük istehlakçı və ya İT məhsullarının müştərisi ilə işləyirik. Bunlar nazirliklər və idarələr, strateji banklar, Belarusiyanın aparıcı qurumları və sənaye nəhəngləridir. Ən nişanlı və vacib layihələrdən danışırıqsa, yüzə yaxınımız var. Bunlara, məsələn, ölkənin arxivi, torpaq kadastrı sənəd idarəetmə sistemi, yol polisinin avtomatlaşdırılması, 3 milyon açar ticarəti müştərisi üçün universal bankın qurulması məhsulları daxildir. Bütün məhsullar artıq inkişafdadır və ya kommersiya istifadəsindədir. Ölkəmizdə anketin doldurulma vaxtını 4 dəfə azaltdıq və 12-15 min kopirayter asanlıqla ya da serverlə ya da onlayn olaraq, ölkəmizin bütün ərazisində rahatlıqla hərəkət edə bilər və ya lazım olduqda dəfələrlə mobil operatorlar şəbəkələrinin əhatə dairəsində ola bilər.
Çözümlərimiz sayəsində, məsələn, Belarus Dövlət Trafik Müfəttişliyində bəzi tapşırıqlar, hətta test rejimində işləyərkən vaxt xərclərinin 5-10 dəfə azaldılmasını göstərdi
Həyata keçirdiyimiz həllərə və Belpoşta, Belarus Dəmiryolu, Milli Elektron Xidmət Mərkəzi və digərlərinin sistemlərinin bir hissəsinə əlavə edə bilərsiniz. 10 ildən çox şirkətdə 100 min fərqli tapşırıq və istək üçün layihələr hazırlamışıq.
- Belarusiya ilə Azərbaycan arasında siyasi dialoq fəal inkişaf edir, belaruslu iş adamlarına Bakıda tərəfdaşları ilə ortaq dil tapmaq asandırmı?
- Görüşlər, işgüzar əlaqələr, rabitə - Belarusiyanın Azərbaycandakı səfirliyi də bu məsələdə hər cür kömək göstərir. Ən yüksək səviyyədə Minsk və Bakı arasındakı dostluq münasibətləri iş mühitinə çox müsbət təsir göstərir. Ünsiyyət qurarkən və danışıqlar aparanda da tərəfdaşlığa meyl hiss edirik. Həm də sevindirici haldır ki, Azərbaycan bazarında Belarusiyada hazırlanmış İT məhsulu yüksək dərəcəli markadır.