Xəbər verildiyi kimi, Gürcüstanın Avropa İttifaqına daxil olması ilə bağlı məsələlər aktiv müzakirə olunur.
FED.az0-ın iməlumatına görə, bir qədər əvvəl dərc olunan Avropa Komissiyasının hesabatında Gürcüstan üçün yeni tələblər açıqlanıb.
Xatırladaq ki, hazırda Avropa Komissiyası Gürcüstana Avropa İttifaqına üzv olmaq üçün namizəd statusu verməyi tövsiyə edir ki, bu ölkənin Aİ-yə doğru irəliləmək üçün doqquz addım atmalı olacaq.
2023-cü il noyabrın 8-də Avropa Komissiyası Gürcüstanın Aİ-yə namizəd statusu almaq üçün zəruri olan 12 tövsiyəni yerinə yetirməsi barədə hesabat dərc edib.
Hesabatda Avropa Komissiyası Avropa Şurasına ölkəyə namizəd statusu verməyi tövsiyə edir, amma son qərar dekabrda veriləcək.
“2022-ci ilin iyun ayından əldə edilmiş nəticələri nəzərə alaraq, 12 prioritet çərçivəsində və ondan sonrakı dövrlərdə komissiya konkret addımların atılacağını başa düşərək Şuraya Gürcüstana namizəd ölkə statusunun verilməsini tövsiyə edir”, - deyə yekunda deyilir.
Ümumilikdə Avropa Komissiyası Gürcüstanın Aİ yolunda atmalı olduğu 9 addımı qeyd edib.
Birinci addım: Dezinformasiya ilə mübarizə
Gürcüstanın atmalı olduğu ilk addım dezinformasiya, xarici informasiyanın manipulyasiyası və Aİ və onun dəyərlərinə müdaxiləsi ilə mübarizə aparmaqdır.
Sənəddə qeyd edilir ki, Gürcüstan dezinformasiyaya, xarici informasiya ilə manipulyasiyaya və Aİ dəyərlərinə müdaxiləyə qarşı mübarizəni gücləndirməlidir.
Bu, bir ölkənin namizəd statusu əldə etmək üçün yerinə yetirməli olduğu 12 tövsiyə siyahısına daxil edilməyən Aİ-nin yeni şərtidir.
İkinci addım: Gürcüstanın Aİ siyasətlərinə uyğunluğu
Gürcüstan üçün də yeni olan ikinci addım Gürcüstanın Aİ-nin ümumi xarici və təhlükəsizlik siyasətinə uyğunluğunu yaxşılaşdırmaqdır.
Hesabatda Gürcüstanın BMT Baş Assambleyası, İnsan Haqları Şurası və Avropa Şurası tərəfindən qəbul edilmiş qətnamələr də daxil olmaqla, Ukraynaya dəstək üzrə beynəlxalq və Aİ təşəbbüslərinə qoşulduğu, lakin Aİ-nin Rusiya və Belarusa qarşı heç bir məhdudlaşdırıcı tədbirlərinə qoşulmadığı qeyd edilib.
Avropa Komissiyasının məlumatına görə, Gürcüstanın Ümumi Xarici və Təhlükəsizlik Siyasəti (CFSP) çərçivəsində Aİ-nin bəyanatlarına və Şura qərarlarına əməl etməsi əsasən eyni qalıb: 2022-ci ildə 44% və 2023-cü ilin avqustunda 43%.
Üçüncü addım: Depolyarizasiya
Üçüncü addım gürcü cəmiyyətinin depolarizasiyası məsələsinə aiddir. Xüsusilə, hesabata görə, belə bir addım siyasi qütbləşmə probleminin, o cümlədən parlamentdəki müxalifət partiyaları ilə daha inklüziv qanunvericilik işi, xüsusən də Gürcüstanın Avropaya inteqrasiyası ilə bağlı qanunvericilik işi vasitəsilə daha da həll etmək olardı.
Avropa Komissiyasının fikrincə, milli maraq doğuran məsələlərdə konsensusa nail olmaq üçün siyasi depolarizasiya və hakim partiya ilə müxalifət partiyaları və vətəndaş cəmiyyəti arasında daha müsbət qarşılıqlı fəaliyyət lazımdır.
AK hesab edir ki, güclü partiyalararası siyasi konsensusun qurulması qütbləşmə probleminin həllinə kömək edəcək və Gürcüstanın Avropa yolunu sürətləndirəcək.
Dördüncü addım: Seçkilər
Gürcüstanın Aİ yolunu davam etdirməsi üçün digər şərt, xüsusilə 2024-cü ildə azad, ədalətli və rəqabətli seçki prosesini təmin etmək və ATƏT/DTİHB-nin tövsiyəsini tam şəkildə yerinə yetirmək olacaq. Eləcə də seçki islahatlarının başa çatdırılması, o cümlədən seçkilərdə adekvat seçici fəallığının vaxtından əvvəl təmin edilməsi.
2024-cü ildə Gürcüstanda parlament seçkiləri keçiriləcək. Bu dəfə deputatlar ilk dəfə olaraq yeni sistemlə seçiləcək - seçkilər tam proporsional olacaq və seçki məntəqələrində elektron səsvermə yolu ilə keçiriləcək. Partiyalar üçün giriş həddi 5% olacaq.
Çoxluğu qazanan partiya hökuməti formalaşdıracaq baş nazirin namizədliyini irəli sürə biləcək.
Beşinci addım: Parlament nəzarətinin gücləndirilməsi
Gürcüstan üçün beşinci addım parlament nəzarətinin həyata keçirilməsini, xüsusilə də təhlükəsizlik xidmətləri üzərində, daha da təkmilləşdirməkdir.
Bundan əlavə, Gürcüstan əsas qurumların, xüsusilə də Mərkəzi Seçki Komissiyası, Milli Bank və Rabitə Komissiyasının institusional müstəqilliyini və qərəzsizliyini təmin etməlidir.
Parlamentin nəzarət funksiyalarını gücləndirmək məqsədilə artıq reqlamentə əsaslı dəyişikliklər edilib - “nazir saatı” və komitə dinləmələrinin prosedurları təkmilləşdirilib, deputatların suallarına cavab verilməsi üçün vaxt çərçivəsi azaldılıb. Bundan əlavə, parlament parlamentin iclaslarında deputatların konkret suallarına nazirlərin və idarə rəhbərlərinin məcburi cavab verməsi məsələsinin təkmilləşdirilməsi barədə qərar qəbul edib.
Altıncı addım: Məhkəmə islahatları
Gürcüstan üçün daha bir zəruri addım Avropa Şurasının konstitusiya hüququ üzrə məşvərətçi orqanı olan Venesiya Komissiyasının tövsiyələrinə tam əməl etməklə, Ali Ədliyyə Şurası və Prokurorluğun hərtərəfli islahatları da daxil olmaqla, hərtərəfli və səmərəli məhkəmə islahatlarını başa çatdırmaq və həyata keçirmək olacaq. şəffaf və əhatəli prosesdir.
Avropa Komissiyası öz hesabatında Gürcüstanın məhkəmə islahatları istiqamətində irəliləyişini qeyd edib. AK-nın məlumatına görə, məhkəmə islahatları məhkəmə qərarlarının əlçatanlığını, hakim təyinatlarının əsaslandırılmasını, hakimlərə qarşı intizam tədbirlərini və Ali Məhkəməyə namizədlərin seçilməsini təmin edən addımları əhatə edib ki, bu da irəliləyişə səbəb olub.
Hesabatda qeyd edilir ki, Ədliyyə Ali Şurasının hərtərəfli islahatı hələ də lazımdır.
Yeddi addım: İnstitusional Müstəqillik
Gürcüstan üçün daha bir addım Korrupsiyaya Qarşı Mübarizə Bürosunun, Xüsusi İstintaq Xidmətinin və Fərdi Məlumatların Mühafizəsi Xidmətinin səmərəliliyi və institusional müstəqilliyinin və qərəzsizliyinin təmin edilməsi məsələlərini daha da həll etmək olacaq.
AK hesab edir ki, Gürcüstan Venesiya Komissiyasının bu qurumlarla bağlı tövsiyələrini inklüziv proses çərçivəsində həyata keçirməlidir.
Bundan əlavə, Gürcüstan korrupsiya və mütəşəkkil cinayətkarlıqla bağlı işlərin araşdırılmasında uğur nümayiş etdirməlidir.
Səkkizinci addım: Deoliqarxizasiya
Gürcüstan üçün tövsiyə olunan digər addım Venesiya Komissiyasının tövsiyələrinə uyğun olaraq, müxalifət partiyalarının və vətəndaş cəmiyyətinin iştirakı ilə şəffaf və inklüziv prosesə uyğun olaraq de-oliqarxizasiyaya çoxsektorlu, sistemli yanaşmanın həyata keçirilməsi üçün mövcud fəaliyyət planının təkmilləşdirilməsidir.
2023-cü ilin oktyabrında Venesiya Komissiyası və Avropa İttifaqının tövsiyələri əsasında Gürcüstan hökuməti tərəfindən deoliqarxizasiyaya nail olmaq üçün fəaliyyət planı hazırlanıb.
Sənəd Gürcüstan qanunvericiliyində sistematik şəkildə həyata keçirilməli olan dəyişikliklər paketini özündə əks etdirir və müvafiq qanunvericilik dəyişikliklərinin qəbulu üçün konkret müddətləri müəyyən edir.
Bu, yeddi müxtəlif sahəyə aiddir, o cümlədən: antikorrupsiya və antiinhisar sahələri, çirkli pulların yuyulması və media plüralizmi məsələləri, o cümlədən ədliyyə sahəsində həyata keçirilməli olan tədbirlər.
Doqquzuncu addım: İnsan Hüquqlarının Müdafiəsi
Gürcüstanın Aİ yolunda gələcəkdə atmalı olduğu son, doqquzuncu addım insan hüquqlarının müdafiəsini təkmilləşdirmək, o cümlədən iddialı insan hüquqları strategiyasını həyata keçirmək, sərbəst toplaşmaq və ifadə azadlığını təmin etməkdir.
Gürcüstana həssas qrupların, media işçilərinin və vətəndaş cəmiyyəti fəallarının təhlükəsizliyinə təhdid halları ilə bağlı qərəzsiz, effektiv və vaxtında araşdırmaya başlamaq, habelə zorakılığın təşkilatçıları və icraçılarını məsuliyyətə cəlb etmək tövsiyə olunur.
Bundan əlavə, AK hesab edir ki, hakimiyyət orqanları vətəndaş cəmiyyəti ilə məsləhətləşməli və onlarla əlaqə saxlamalı, onların qanunvericilik və siyasi proseslərdə əhəmiyyətli iştirakına imkan verməli və onlara fəaliyyət azadlığı verməlidir.
Gürcüstan və Aİ münasibətləri
Gürcüstan Aİ-yə namizəd statusu üçün ərizəsini 2022-ci il martın 3-də Ukrayna və Moldova ilə eyni vaxtda təqdim edib.
2022-ci ilin iyununda Gürcüstana “Avropa perspektivi” verilib və 12 şərt yerinə yetirildikdə Avropa İttifaqına üzv olmaq üçün namizəd statusu verməyə hazır olduğunu bildirib. Daha sonra eyni statusu Ukrayna və Moldova da status alıb.
Gürcüstan hakimiyyəti bəyan edib ki, 2022-ci ildə ölkə statusunun verilməsindən imtina ədalətsiz qərardır və Gürcüstan bütün meyarlara görə hətta o zaman həm Ukraynanı, həm də Moldovanı qabaqlayırdı.